Met nog een week te gaan tot de marathon stond afgelopen zondag de Parelloop op het programma. Via een renmaat kon ik met een bedrijventeam meedoen aan de 10 kilometer. De start zou om 13:00 zijn, maar ik ging al vroeg richting Brunssum zodat ik nog wat andere onderdelen kon zien.

Het weer was goed en de sfeer zat er goed in. Ik kwam veel bekenden tegen en buiten het feit dat dat gezellig is, betekende het ook dat ik onderweg wat aanmoedigingen kreeg. In de volle zon was het warm dus ik hoopte dat er af en toe wat wolken zouden zijn. Ik wou namelijk proberen om onder de 47 minuten te lopen, maar dit niet forceren. Nu belooft het zondag (helaas) ook warm te worden, dus de Venloop en de Parelloop beschouwen we maar als een goede voorbereiding. 

Het plan was rond 4:45 te beginnen en dan proberen te versnellen tot rond de 4:30. Het plan kon echter vrijwel meteen de prullenbak in. Ik startte te snel en merkte dat het minder energie zou kosten om een lekker ritme te zoeken, dan om de hele tijd mijn tempo te corrigeren, simpelweg omdat er om me heen snel werd gelopen. Met het plan in de prullenbak ben ik gaan rennen en het meeste heb ik op gevoel gedaan. Wel waakte ik ervoor dat ik niet nog sneller ging. Uiteindelijk heb ik redelijk vlak kunnen lopen, of in ieder geval voor mijn doen. Het leverde me naast een goed gevoel ook een mooi PR op (44:44).

Ik denk dat ik klaar ben voor Rotterdam. Ik heb er in ieder geval alles aan gedaan. De trainingsperiode is zonder al te veel problemen verlopen, ik heb genoeg kilometers kunnen maken en ook met de snelheid lijkt het wel goed te zitten.  Het komt nu dus aan op mezelf in bedwang houden, voldoende slapen, goed eten en drinken. Meer kan ik niet doen, dus ik ben klaar voor Rotterdam. Maar nu ga ik toch even een klein rondje lopen. Het hoofd en de benen hebben het nodig. Morgen nog naar Run for Fun en zaterdag even een beetje loslopen en dan zondag proberen te knallen.